Čo je vlastne SEO? „Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO (search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie pozície, na ktorej sa optimalizovaná webstránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. SEO zahŕňa linkbuilding, linkbaiting, social media marketing, virálny marketing, on-line PR v kombinácii so sémantickým kódovaním webu. Kľúčové slová sú najdôležitejšou časťou SEO, postup ako optimalizovať konkrétne webové stránky pre vyhľadávače.“ /zdroj: wikipedia/
Kto mi urobí SEO? Nuž, SEO vám urobí napr. reklamná agentúra, keď robí webstránku. Existujú agentúry, ktoré sú zamerané na online marketing . Alebo si ho urobíte samé.
Potrebujem vôbec to SEO? Ak chcete výsledky, tak áno. Takisto, ak nemáte neobmedzený rozpočet na reklamu.
Čo to všetko znamená, alebo poďme si to poskladať:
Rozhodli ste sa pre podnikanie, máte produkt/službu, chcete ho/ju spropagovať online. Môžete ísť aj do offline propagácie, ale je to veľmi drahé a menej efektívne ako online reklama.
Prvý krok vo vašom online biznise bude webstránka. Môžete ju objednať, ale najlepšie bude, ak sa to naučíte samé. Prečo? Lebo ak chcete mať výborné SEO, teda byť stále na očiach, budete musieť s tou stránkou /a v prvom rade s obsahovou časťou/ pracovať. Zo začiatku denne, neskôr tak týždenne. Darmo vám urobí akákoľvek agentúra dobré SEO, ak sa tomu nebudete systematicky venovať, aktívnejší konkurent vás raz-dva predbehne.
Vďaka wordpressu a spol. to nie je nič zložité, dá sa to naučiť za chvíľu. Potom je potrebné venovať sa pravidelne „svojej téme“. Ak chcete byť úspešné, musíte mať vo svojom odbore prehľad ako nikto z konkurencie. A rozhodne si to nenechajte pre seba! Píšte o svojom odbore – zaujímavosti, odborné informácie, o sebe, o svojej práci, vzdelávajte svoju cieľovú skupinu. Na čo je to dobré? Jednak, veľa textu = veľa obsahu a veľa kľúčových slov. To sa rovná výborné umiestnenie vo vyhľadávači. Okrem toho, ak píšete o svojom odbore, získavate imidž odborníka na danú problematiku a verte či nie, pre ľudí, skôr ako cena, je dôležitejší fakt, od koho nakupujú. Ak sa vyskytne problém, na ktoré ponúkate riešenie, už budete v ich „hlave“, takže v prvom kroku si od vás nechajú poradiť a v tom druhom aj nakúpia.
Malá poznámka k tej pravidelnosti: ak chcete mať dobré SEO, musíte aktívne pracovať s obsahom na vašej stránke, ako som písala, zo začiatku 1x denne, neskôr 1x týždenne pridať buď nejaký článok alebo aspoň pár poznámok. Výhodou wordpressu /neviem ako inde, ja používam iba WP/ je, že môžete napísať naraz napr. 53 článkov, nahádzať ich tam a pri každom jedinom článku nastaviť dátum a presnú hodinu, kedy sa to objaví na stránke. A hľa, máte urobenú ročnú prácu 😉
Ja to tu samozrejme uvádzam veľmi zjednodušene, jednak preto, lebo ťažko sa takéto niečo vysvetľuje cez písmenká, najlepšie je to ukázať na pc /skúsim urobiť nejaké video, ale zatiaľ nič nesľubujem/ a táto téma spolu s marketingom /a to hovoríme o marketingu pre malé firmy/ je na celú knihu.
Tak či onak, platí, že 90% ľudí hľadá tovar/službu na internete, dokonca aj keď potrebujú riešiť nejaký problém, takisto sa obracajú na google. A tu je veľmi dôležité to SEO a obsah na vašej stránke. Keď váš zákazník zadá do googla kľúčové slovo, čím viac textu máte, tým je väčšia šanca, že vaša stránka bude medzi prvými výsledkami. Ak, samozrejme, používate správne kľúčové slová. Ako zistíte, ktoré sú tie „vaše“ kľúčové slová? O tom je článok „Dobrý nápad“.
A keď toto všetko funguje na 100%, platenú reklamu prakticky nepotrebujete. Len produkt/službu, a chuť pracovať. 😉